Qui sobreviu en temps de crisi?

Les bones notícies duren poc. La Borsa pujava el dilluns al seu rècord històric, ahir repetia en verd i avui ja sembla ser que tot torna a baixar. A veure si s’estabilitza una mica i deixa d’arrossegar a bancs i amb ells els empresaris cap a la deriva. I sinó, només aguantaran els que tinguin la millor estratègia i tàctica.

Carles Torrecilla, professor de màrqueting a ESADE i especialista en emprenedoria i màrqueting estratègic, donava algunes claus a la Jornada de Debat organitzada a Tarragona la setmana passada per ACC1Ó. Segons ell, totes les empreses haurien d’oferir tres tipus de productes als seus clients i donar-los la mateixa importància:

- Els d’ESTRUCTURA: donen poc marge, però són constants (com ara el pa). Són adquirits per l’àvia de torn, per exemple.

- Els de MARGE: donen molt marge de benefici, però la venda és més esporàdica (com ara el pernil ibèric); el que els compra és el típic client que té diners i se’ls vol gastar bé.

- Els d’IMATGE: venuts molt esporàdicament pel seu nom (un bon formatge francès que se l’emporta l’artista per sopar perquè ha convidat a uns amics i vol quedar bé per celebrar una gran venda d’obres)

I resulta que, en època de crisi, el client dels diners està massa ocupat intentant no perdre diners a la Borsa i deixa de venir. L’artista ja no ven tants quadres i no fa sopars… En canvi, la iaia segueix necessitant el seu pa de cada dia. Però com que aquell botiguer la va maltractar, perquè li donava prioritat al “pijo” de l’ibèric, ella ha decidit anar a la botiga del costat. S’ha de treballar el mercat d’estructura, perquè en temps de crisi és el que paga les factures. El mercat que creix és el de la classe mitja i ara que els bancs no estan tan receptius per donar préstecs per cotxes o cases, part de la renda (pensada per invertir) queda lliure pel consum, perquè d’estalviar no en sabem gaire per aquí.

Una anàlisi senzilla, la d’en Carles Torrecilla, però molt il·lustrativa. A ExploraTgn.cat anem bé. Treballem per les famílies. Gent com nosaltres mateixos, que volem passar un bon cap de setmana amb els nens però sense haver de passar gana la resta del mes.

4 Respostes a “Qui sobreviu en temps de crisi?”

  1. latafanera.cat escrigué:

    Qui sobreviu en temps de crisi?…

    Les bones notícies duren poc. La Borsa pujava el dilluns al seu rècord històric, ahir repetia en verd i avui ja sembla ser que tot torna a baixar. A veure si s’estabilitza una mica i deixa d’arrossegar a bancs i amb ells els empresaris cap a la …

  2. meneame.net escrigué:

    ¿Quién sobrevive en tiempos de crisis?…

    Las buenas noticias duran poco. La Bolsa subía el lunes a su récord histórico, ayer repetía en verde y hoy ya vuelve a bajar. A ver si se estabiliza un poco y deja de arrastrar a bancos -y con ellos a los empresarios- hacia la deriva. Y si no, sól…

  3. Cèsar Llamborda escrigué:

    Molta sort en els vostres projectes.

    M’ha agradat el dinamisme que destil.leu!

  4. exploratgn.cat escrigué:

    Gràcies pels ànims. M’ha fet il•lusió sobretot venint de vosaltres que compartiu el gust de descobrir nous indrets a la ciutat (amb un propòsit una mica diferent, però sempre amb un ull pels més petits detalls… )

Fer un comentari