En bici pel pantà de Siurana
ExploraTgn.cat

Itineraris per fer amb nens a Tarragona,
la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre.

e-zine nº 157

22 a 28 de març de 2012

Pedalant a tot gas!

En bici pel pantà de Siurana
Enviar a un amic
Tancar

T'informem que les dades que ens facilitis seran utilitzades per ExploraTgn.cat amb l'única finalitat de possibilitar l'enviament de la teva invitació.

Imprimir

La ruta: En bici pel pantà de Siurana

Cicloturisme

Siurana, Priorat

Edat recomanada:

A partir de 3 anys

En biciA cavallA peu

Què trobareu:

Si busqueu una ruta sense massa complicacions tant de BTT com per anar-hi amb els nens a peu amb la garantia d’un paisatge esplèndid, heu de fer una volta per l’embassament de Siurana.

A l’inici de la ruta, imponent, la paret de la presa que atura les aigües del riu Siurana, el principal afluent de l'Ebre a la demarcació de Tarragona. A mig camí, el joc de les cingleres de la serra de Montsant i les muntanyes de Prades us sorprendran amb el seu reflex a l’aigua. A la tardor podrem gaudir del color rogenc dels castanyers. Al final del camí, si fa bon temps, us espera una zona de bany. I en època de sequera, podreu apreciar les runes dels antics molins enfonsats per l’aigua de la presa.

Una ruta per gaudir del paisatge del Priorat sense cansar-se gaire!

Com anar-hi:

La ruta s’inicia a l’aparcament de la presa del pantà de Siurana. Hi arribareu per la C242 en direcció a Cornudella de Montsant. Just abans d’arribar al poble de Cornudella, i passat el restaurant “La Venta d’en Pubill”, trobareu a la dreta un desviament cap al “Pantà de Siurana”, en direcció a la presa. Agafeu-lo. Heu d’aparcar el cotxe a l’aparcament habilitat a uns 150 metres de la presa. Dirigiu-vos cap a la presa. En arribar agafeu a la dreta la pista que voreja l’embassament per la seva ribera. En cap moment deixareu aquesta pista, tot i que us topareu amb camins secundaris. A l’inici de la pista fa una mica de pujada i aviat trobareu la primera bifurcació cap a uns edificis de servei. Continueu recte per la pista que davalla i s’endinsa fins a creuar una barrancada. Si el pantà és ple, tindreu les aigües ben a prop.

Al final del pantà, arribem al Riuet de la Gritella, que nodreix Siurana per la banda dreta de l'embassament. Aquest és el punt final de la ruta. Aquí trobareu un espai on us podreu banyar si fa bon temps. Per tornar, heu de desfer el camí.

La millor època:

tardor, primavera

On dinar:

Trobareu una àrea de lleure a Cornudella de Montsant, just davant del punt d’informació turística. Si preferiu una zona de picnic amb més encant, apropeu-vos a l’ermita de Sant Joan, just a la sortida del poble de Cornudella.

Si preferiu anar de restaurant, trobareu a Cornudella “La Serra”, un restaurant amb un petit parc infantil.

Més informació:

Dificultat: fàcil
Tipus: ruta lineal
Distància: aprox. 6 km (inclou anada i tornada)
Durada: 2 hores (sense aturades, total anada i tornada)
Accessibilitat: és una ruta per una pista forestal amb poc desnivell.
Recomanacions: Hi ha molt poca ombra durant la ruta. Porteu prou aigua, ja que no trobareu cap font.

Foto: © ExploraTgn.cat

Enviar a un amic
Tancar

Imprimir

Bloc

El punt de trobada de les famílies amb nens.

Comenta i comparteix experiències. Coneix gent com tu.