El Baix Camp amb nens
ExploraTgn.cat

Viatjar amb nens. Excursions, allotjaments i activitats
per passar un cap de setmana rodó en família.

e-zine nº 34

29 de juliol al 13 d'agost de 2009

Aprenem a reciclar amb les titelles

El Baix Camp amb nens
Enviar a un amic
Tancar

T'informem que les dades que ens facilitis seran utilitzades per ExploraTgn.cat amb l'única finalitat de possibilitar l'enviament de la teva invitació.

Imprimir

La ruta: De l’ermita de la Mare de Déu de la Roca a les Escales del Diable a Mont-roig del Camp

Turisme cultural

Mont-roig del Camp, Baix Camp

Edat recomanada:

A partir de 5 anys

A peu

Què trobareu:

Sabeu quin aspecte tenen les escales de diable? Endimoniades, és clar. Tot i que gran part del Sender dels Carlins que va des de l’Ermita de la Mare de Déu de la Roca de Mont-roig del Camp fins les escales és entremaliat, en aquell punt fa una baixada tan forta que més val admirar-les des de dalt. L’itinerari, ple d’orificis creats per l’erosió a la roca vermellosa, és tota una aventura pels nens. El punt àlgid és la Cova Foradada, on podreu entrar per una banda i sortir per una altra.

I abans o després del petit recorregut, heu de fer una visita a l’ermita de la Mare de Déu de la Roca i, sobretot, pujar a la capella de Sant Ramon (emblanquinada per servir de guiatge als mariners), des d’on gaudireu d’unes vistes panoràmiques immillorables sobre el Baix Camp.

Un recorregut amb una bona dosi d’adrenalina per als nens i un toc cultural pels pares.

Com anar-hi:

Per arribar a l’ermita de la Mare de Déu de la Roca heu d’agafar la T322 entre Mont-roig del Camp i Colldejou. Entre el km 7 i 8 trobareu un desviament cap a l’ermita. Agafeu aquest camí asfaltat que, passada una bifurcació on haureu de continuar recte, us portarà directes al cim amb l’ermita. Heu d’aparcar el cotxe a la plaça. A una banda trobareu el camí ample que us portarà a l’ermita i a la capella de Sant Ramon. Per accedir a la capella de Sant Ramon, heu de passar per la porta que es troba sota el porxo, al costat de la porta de l’ermita de la Mare de Déu de la Roca.

A l’altra banda de la plaça trobareu unes escales que pugen cap al mirador i el camí d’Arenys. Si seguiu aquest camí, arribareu en 10 minuts a les Escales del Diable. En arribar a la bifurcació, a l’alçada del mirador, heu de continuar recte en direcció del Sender dels Carlins i la Cova Foradada. En arribar a les escales, heu de desfer el camí per tornar a la plaça.

Horaris:

Horaris de l’ermita de la Mare de Déu de la Roca: Juliol i agost: 9:00 – 20:00; Resta de l’any: 9:00 – 18:00; Tancat els dimarts.

hivern, tardor, estiu, primavera

On dinar:

Trobareu una àrea de lleure amb taules, barbacoes, una font i un parc infantil si torneu cap a la T322. En arribar a la bifurcació de camins, heu de girar a la esquerra seguint el GR.  En aprox. 1,5 km trobareu l’àrea de lleure de l’ermita de la Mare de Déu de Peiró. Si preferiu gaudir d’un restaurant amb bons jardins, apropeu-vos al restaurant Maset, a Montbrió del Camp.

Dificultat: mitja
Tipus: ruta lineal
Durada: aprox. 20 minuts (sense aturades, anada i tornada)
Accessibilitat:  és un camí amb forta pujada per escales d’anada. Hi ha certs punts on heu de vigilar els nens de prop, ja que hi ha barrancs.
Recomanacions: portar aigua i bon calçat per caminar sobre roca.

Foto: © ExploraTgn.cat

Allotjament: Vinyols Camp: càmping rural

Agroturisme

Vinyols i els Arcs, Baix Camp

Adreça:

Camí Barenys

Telèfon:

977 850 409 / 670 671 338

S'acepten targetes de crèditVenda de productes localsHortAnimals de granjaPobleRuralPàrkingS'admeten animalsAccés a internetSala d'estar
Zona de jocsZona de jocsPiscina

Tipus:

Càmping

Què trobareu:

Heu estat alguna vegada en un càmping on només arribar us diguin que podeu agafar la fruita dels arbres amb tranquil•litat, i collir tomàquets de l’hort per fer les amanides si voleu?

És que el càmping Vinyols Camp de la Maria Rosa no és ben bé un càmping. És un camp de fruiters amb casetes de fusta i uns espais immillorables per posar les tendes i les caravanes a l’ombra dels avellaners centenaris. Va ser el marit de la Maria Rosa qui a finals del anys vuitanta va tenir l’idea de combinar la pagesia ecològica amb una oferta d’allotjament per a famílies que volguessin viure el camp de molt a prop. Però no va ser fins al 2006 quan es van obrir les portes, i els camps d’avellaners es van omplir de nens que obren les mans perquè les gallines picotegin el blat i els cavalls agafin l’herba. Des d’aleshores tots fan cua per fer una passejada amb el carret tirat pel poni Sofia, o per pujar al llom de la Mimi, un altre poni. I com no, aprenen a plantar verdures o a collir-les, depenent de l’època de l’any.

I abans o després de l’activitat es pot gaudir del bany en la piscina en forma de cargol (amb una profunditat que va de 0,75m a 1,5m) o de l’espai de joc a l’aire lliure amb gronxadors i sorra. A la sala polivalent al costat de la cafeteria, hi ha un espai amb joguines i una taula de ping-pong pels dies en que el temps no acompanya. I a l’estiu s’organitzen tallers de dansa, relaxació i contes per a nens i adults.

Un indret idoni per passar uns dies en un ambient molt familiar. (Veure fotos)

Març a Novembre

Preu:

Preus variables en funció de la temporada. Bungalows 4-5 persones: entre 55€ i 112€/ nit / Acampada 2-3 persones: tenda + cotxe: entre 17€ i 25€/nit / Acampada 2-3 persones: cotxe + caravana + llum: entre 23€ i 31€ /nit.

tardor, estiu, primavera

Més informació:

El càmping disposa d’un restaurant que ofereix un menú diari de 3 plats (sempre amb un plat vegetarià) per 10,5€ els adults i 6€ els nens.

Des del càmping podeu fer les següents excursions en un radi de 20 km:
El castell d’Escornalbou
L’ermita de la Mare de Déu de la Roca i les Escales del Diable
La platja de Cambrils
Els molins de vent del Parc Trucafort

Foto: © ExploraTgn.cat (Veure més fotos)

El restaurant: Maset

Gastronomia

Montbrió del Camp, Baix Camp

Adreça:

Ctra. de Montroig (T310), km 11

S'accepten targetes de crèditZona no fumadorsFumadorsTerrassaMwnú infantilPàrkingWC sense barreres arquitectòniques

Tipus de cuina:

Mediterrània

Què trobareu:

Voleu gaudir d’una bona graellada a la fresca? Al restaurant Maset, a l’estiu podeu gaudir de carns a la brasa a la terrassa amb vistes als jardins. Els nens s’ho passaran d’allò més bé donant un tomb pel mas.

De desembre a març podeu gaudir dels calçots recent collits de l’hort. I si ho demaneu, fins i tot podreu visitar l’hort amb la canalla.

Un restaurant amb cuina mediterrània on gaudireu d’un entorn de vinyes i oliveres amb vistes a la serra del Montsant.

hivern, tardor, estiu, primavera

Horaris:

De dimecres a diumenge de 13:00 a 16:00 i de 20:00 a 23:00. Dimarts de 13:00 a 16:00. Tancat els dilluns i al mes de novembre.

Preu mig menú infantil:

10-14 €

Preu mig menú adults:

15-24 €

Més informació:

Els dissabtes al vespre a l'estiu hi ha ball.

Foto: © ExploraTgn.cat

Enviar a un amic
Tancar

Imprimir

Bloc

El punt de trobada de les famílies amb nens.

Comenta i comparteix experiències. Coneix gent com tu.