Setmana Santa amb nens
ExploraTgn.cat

Viatjar amb nens. Excursions, allotjaments i activitats
per passar un cap de setmana rodó en família.

e-zine nº 14

11 al 17 de març de 2009

El bosc de Poblet pels més petits

Setmana Santa amb nens
Enviar a un amic
Tancar

T'informem que les dades que ens facilitis seran utilitzades per ExploraTgn.cat amb l'única finalitat de possibilitar l'enviament de la teva invitació.

Imprimir

La ruta: El racó de la cova d’en Marc als Ports

Senderisme

Mas de Barberans, Montsià

Edat recomanada:

A partir de 4 anys

A peu

Què trobareu:

Si voleu veure com el vent i l’aigua poden arribar a modelar les roques, apropeu-vos al barranc de la Vall al Parc Natural dels Ports. En mig d’un paisatge impressionat trobareu unes formacions rocoses imponents: una al costat de l’altre les roques es disposen verticalment formant un semicercle. Un indret molt singular batejat com el racó dels Capellans.

Pels nens és tota una aventura: un pont de fusta, canals amb aigua fresca, petites escalades, una cova, una roca foradada i pedres gegants per tot arreu. Un itinerari curiós per gaudir del paisatge i deixar-se impressionar pels jocs de la natura. (Veure fotos)

Com anar-hi:

Per accedir a la passarel•la de fusta (inici de la ruta), heu d’agafar la TV3421 entre la Sénia i Mas de Barberans. Entre el km 12 i 13 trobareu un rètol cap al “Camí del barranc de la Galera”. Agafeu-lo. L’inici de la ruta està a 4,8km. Seguiu sempre per la pista asfaltada fins que passi a ser de terra, i després seguiu per aquesta pista fins que, a mà dreta, trobareu la passarel•la de fusta on comença el camí. Podeu deixar el cotxe aquí. La pista és estreta, per tant aparqueu bé el cotxe, de manera que encara en puguin passar d’altres.

Comença la ruta. Creueu la passarel•la de fusta i la canalització d’aigua. Davant vostre us esperen els imponents pilars del Racó dels Capellans. Seguint el senyal, continueu recte cap a la Cova d’en Marc. Primer passareu per una zona de grans pedres i poc a poc (sempre de pujada) us endinsareu per caminets molt estrets en el bosc de pins i alzines. Tot i que trobareu algunes bifurcacions, sempre heu de seguir el camí amb els esglaons de fusta. A la primera bifurcació heu d’anar cap a l’esquerra. La segona bifurcació la trobareu en una zona on el camí s’eixampla. Heu d’anar cap a la dreta i pujar per les escales al costat d’una pedra enorme. Passats 10 minuts des de l’inici de la ruta, haureu arribat a la Cova d’en Marc. Allà trobareu un banc per descansar,  gaudir del paisatge i recuperar forces per poder fer la última pujada, d’uns 10 minuts més. Heu de pujar cap a la Cova d’en Marc. A la dreta trobareu una roca on està escrit amb pintura “Racó dels Capellans – Mas de Barberans”. Pugeu per les escales just darrera d’aquesta roca. Aquest tram és bastant dur i la pujada és forta però assequible. De cop arribareu a un trencall amb una senyal. Aquí comença la baixada cap al Forat de la Vella.

Just passat el Forat de la Vella, trobareu un altre banc. Descanseu i aprofiteu per mirar enrere. La roca foradada és un marc idoni pel paisatge que veureu: simplement fantàstic! Continueu el camí de baixada. Deixareu el bosc i trobareu grava i roca fins tornar a arribar a la canalització d’aigua.  Seguiu la canalització d’aigua cap a la dreta fins arribar de nou a la passarel•la de fusta (inici i fi de la ruta).

tardor, primavera

On dinar:

Podeu continuar gaudint del paisatge fent un picnic a l’àrea de la Vall, situada a aprox. 1,3 km de la passarel•la de fusta. Podeu arribar-hi amb cotxe. Trobareu unes taules, un bon espai per jugar a la pilota i unes vistes meravelloses. Si preferiu dinar més confortablement i gaudir dels Ports de Beseit des d’una altra perspectiva, podeu apropar-vos al restaurant el Celler d'en Panxampla  a Els Reguers, a uns 38 km.

Dificultat: mitjana
Tipus: ruta circular
Durada: aprox. 50 minuts (sense aturades)
Distància: aprox. 1,1 km
Accessibilitat: els primers 20 minuts són de pujada per esglaons de pedra i terra (pujada acumulada 140m). Nens a partir de 4 anys poden pujar sense problemes. La baixada és per un camí estret de grava i roca. Tot i ser estret els nens poden anar agafats de la mà d’un adult.
Recomanacions: s’ha de portar bon calçat per caminar sobre roca i grava, ja que trobareu moltes pedres, roques i desnivells. S’ha de portar suficient aigua per tota la ruta. No es recomana fer la ruta a l’estiu, ja que la part de baixada no té ombra. Si de totes maneres aneu a l’estiu, eviteu les hores de màxima calor, porteu protector solar i gorres, i protector de mosquits i insectes.

Foto: © ExploraTgn.cat (Veure més fotos)

Allotjament: Torre Forcherón

Agroturisme

Amposta, Montsià

Adreça:

Ctra. N340 entre km 1077-1078

Telèfon:

654 898 115

Només pagament en efectiuVenda de productes localsHortAnimals de granjaRuralPàrkingMitja pensióEsmorzarBressolSala d'estar
CalefaccióZona de jocsZona de jocsPiscinaBarbacoa

Tipus:

Casa rural

Què trobareu:

Si us ve de gust deixar la ciutat i gaudir d’uns dies de vida rural, trobareu el lloc idoni a casa de l’Olga i en Lluís a les afores d'Amposta.  Entre camps d’arròs, mandariners, oliveres i tarongers, podreu gaudir d’uns dies de tranquil•litat i vida de pagès en la masia adossada a la Torre de guaita, una torre del segle XV catalogada com a patrimoni cultural nacional.  Al matí els nens podran anar a buscar els ous al galliner per fer l’esmorzar. Al vespre podreu collir en família tomàquets frescs o bajoques de l’hort per fer el sopar.

És un lloc molt ben situat per fer excursions al Delta de l’Ebre o als Ports. Però si durant el dia no voleu fer cap sortida, podeu gaudir de la piscina o la sala d’estar a la torre amb jocs de taula, llibres i una infinitat de guies i mapes per preparar els itineraris. Els nens poden passar hores jugant al jardí a la zona de gronxadors, perseguint a la cabra i les gallines o jugant a la pilota. I si plou o fa fred, poden passar una bona estona dins de la barraca típica de l’Ebre, construïda amb fang, fusta, palla i burró, plena de joguines i un amagatall: un somni pels petits.

La casa té 7 habitacions molt senzilles amb bany (4 habitacions dobles, 2 habitacions triples i 1 habitació quàdruple amb TV) i una zona comunitària amb sala d’estar i menjador. Podreu gaudir de mitja pensió amb una oferta d’àpats casolans amb productes de l’hort i peix fresc.

Un lloc per gaudir de l’agroturisme pur amb els nens.

Horaris:

Obert tot l’any a excepció del període entre el 24/12 i 7/01.

Preu:

habitació quàdruple: 105€; habitació triple: 76€; habitació doble: 56€. Esmorzar: adults: 6€; nens:4€. Sopar: adults: 15€; nens: 8€

hivern, tardor, estiu, primavera

Loacalització: E0º35'142 - N40º40'062

Aprofiteu l’estada per fer una excursió a la Cova d’en Marc (proposada en aquest especial de Setmana Santa)  o fer una sortida en bicicleta per l’Encanyissada

Foto: © ExploraTgn.cat / tripadvisor

El restaurant: El Celler d’en Panxampla

Turisme rural

Els Reguers, Baix Ebre

Adreça:

Ctra. d'Alfara, s/n

Telèfon:

977 474 135

Zona no fumadorsCuina a la vistaRuralTronaPàrkingZona de jocsS'accepten targetes de crèdit

Tipus de cuina:

Tradicional Catalana

Què trobareu:

Si busqueu al bandoler alferenc Panxampla al restaurant que porta el seu nom, no el trobareu pas. Qui si us donarà la benvinguda a l’antic molí d’oli serà l’Ares, la filla petita de la família Montalà. Us oferirà una carta de cuina catalana amb uns tocs molt personals que han tingut ressò a la guia Michelin. Amb la brasa a la vista, podreu intentar esbrinar quin és el seu secret per fer uns cargols a la llauna excel•lents.

No només el paladar gaudirà, sinó també la vista. El restaurant amb toc rústic està decorat amb molt de gust al voltant de la roda de l’antic molí. Com a curiositat: la rèplica a escala del molí d’oli, un element que pot entretenir a grans i petits.  I després d’uns postres artesans i curiosos com el gelat de vinagre balsàmic, de pebre rosa o de romaní, els nens poden passar  una estona a la zona de jocs amb gronxadors, tobogan i cordes per grimpar.

Un lloc per gaudir de la bona cuina en un indret fantàstic a la falda dels Ports de Tortosa i Beseit al poble dels Reguers.

hivern, tardor, estiu, primavera

Horaris:

Obert tot l’any. Dimarts a dijous de 13:00 a 16:00 i de 20:00 a 22:00. Divendres a Diumenge de 13.30 a 16:00 i de 20:00 a 23:30. Tancat els dilluns i diumenge nit.

Preu mig menú infantil:

No hi ha menu infantil

Preu mig menú adults:

35-44 €

Més informació:

A més de restaurant, el Celler d’en Panxampla també és un hotel rural amb 4 habitacions de luxe amb llit de matrimoni. Preu per habitació amb esmorzar inclòs: 100€ (IVA no inclòs). Disposen de bressols i llits supletoris pels nens (suplement de 30€).

Foto: © El Celler d'en Panxampla

Enviar a un amic
Tancar

Imprimir

Bloc

El punt de trobada de les famílies amb nens.

Comenta i comparteix experiències. Coneix gent com tu.